onsdag 4 januari 2012

Nya saker jag gjort 2011

Det är fortfarande vecka 1, så visst får man fortsätta lite på bokslutstemat? Fast jag tycker ju som sagt att det är lite svårt att känna den där nystarts-känslan just i januari. Den är mycket mer uppenbar i Augusti/September, eller när våren kommer på riktigt. Januari har mer av "fortsätta i gamla hjulspår-känsla" över sig. Dessutom följs nyårstiden obönhörligt av de trista oxveckorna. 2011 har ärligt talat inte varit ett särskilt bra år för mig, av lite obloggbara skäl. Jag har väl inte gjort något speciellt, tänkte jag härom dan, men insåg att jag nog trots allt gjort en hel del saker för första gången. Så för att muntra upp mig lite i dagens gråväderskänsla kommer ett litet bloggvänligt urval av saker jag gjort för första gången under 2011:

* varit i Asien (fast det är nästan lite fusk för det var bara på Istanbuls asiatiska sida, men det var på årets första dag så det måste ju vara med, och säger något om hur oberest jag är.)

* behövt uppge skriftligen vad min avsikt med att bo i Sverige är.

* pluggat något för första gången på många år.

* druckt öl gjort på mango, kokos, quinoa och en massa andra afrikanska smaker, (förutom alla belgiska öler förstås.)

* fallit till föga och köpt en Iphone.

* solat i Mars (utan att ha varit på solsemester).

* ätit 3-rätters middag på restaurang alldeles ensam och känt mig bekväm med det. (I Paris förstås, var annars, eller jo i Köln också.)

* betalat pengar för något som gjort ont (nej, jag har inte ens tagit hål i öronen förut, jag är feg.)

* gått in i ett hus med poliseskort mitt i natten.

* fått kontakt igen med flera människor som jag inte träffat på många år.

och naturligtvis:
* börjat blogga (vilket jag faktiskt är extra nöjd med eftersom det var en rätt avlägsen tanke t.om. 2010, men nu ökar besöken stadigt och jag har ännu inte tröttnat.)

För 2012 lovar jag inget annat än att försöka göra lite fler nya saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar